Pokračujte v nekonečné pohádce/příběhu:Klik
Chceš vyměnit ikonku?Tady: Klik

Prewiew

25. května 2008 v 13:34 | Aneta |  The sims 2 info

Je skoro k nevíře, kolik lidí propadlo kouzlu série The Sims. Jak je vůbec možné, že se našlo tolik nadšenců, kteří jsou ochotní trávit svůj život u simulace života? Ti, kdo The Sims nikdy nehráli, asi budou na takovou otázku hledat odpověď dlouho, anebo ji nenajdou vůbec. A i když se zeptají přímo těch, co denně vodí své digitální kamarády za ručičku na WC, k obědu i do postele, moc moudří z jejich odpovědi nejspíš také nebudou. Mánie The Sims se nedá jen tak vysvětlit, ta prostě buď je nebo není.
Jak jste všichni mohli před pár dny zaregistrovat, Maxis chystá nové pokračování své věhlasné série. Ne nový datadisk, ale plnohodnotné pokračování původní hry, s mnoha obměnami a novinkami. Přesto stále ještě dopují své fanoušky dalšími dávkami návykových materiálů, jako je například nejnovější addon s názvem Superstar, anebo masivně multiplayerová obdoba hry - The Sims Online, která však paradoxně nezaznamenala takový úspěch, jaký vývojáři předpokládali.
•Otočte se kol a kolem...
The Sims 2, jak se nový a ještě ambicióznější projekt jmenuje, dá celé sérii zcela nový rozměr. A to nejen proto, že bude kompletně ve 3D a podstatně lépe graficky zpracovaný, ale také pro svůj nový koncept založený na generacích, který Simáky obdaří DNA.
Nový 3D engine, jehož kvalit titul využije, vám umožní sledovat život svých svěřenců ze všech možných úhlů a vzdáleností. Jinak řečeno, tím, že tvůrci hru převedou do 3D perspektivy, už nebudete muset otáčet pohled o pouhých 90° a přibližovat poněkud omezeným počtem tří stupňů. Budete mít naprostou volnost v otáčení kamery a zoomování, díky čemuž budete moci sledovat i ty nejmenší detaily, jakými jsou např. emocionální prožitky zachytitelné na tvářích jednotlivých postaviček. To je ostatně další záležitost, ve které se tento projekt liší od toho původního. Když si budete vytvářet svého Simáka, už nezkombinujete pouze hlavu s tělem, ale přímo nadefinujete i konkrétní znaky jeho tváře. Zvolíte, jaká ústa by měl mít, jaké oči, líce, bradu, nos... Tím, že strávíte nějaký čas modelováním vzhledu svého Simáka, se více ztotožníte s jeho osobou a celá hra tak bude i pro vás větším požitkem, až uvidíte prožívat ho různé situace, životní rozhodnutí apod. A i o to v této hře jde.
•Simáci a genetika
Tentokrát budete své svěřence provázet takřka celým jejich životem. A to mám namysli od narození, až po smrt. Ano, i smrt v této hře má své místo a už to nebude jen smrt způsobená nešťastnou náhodou, ale i stářím. Je to veliký pokrok od původního titulu, kde jste si mohli pořídit pouze dospěláka či dítě pubertálního věku, ale tím to také skončilo. Tak, jak jste je navrhli, tak také zůstali, napořád. Největší odvaz byl pouze v případě, kdy bylo dítko coby kojenec adoptováno, či se mávnutím proutku narodilo a později opět jakoby přičiněním kouzelné víly proměnilo v puberťáka. V The Sims 2 budete své "hrdiny" provázet od samého narození, učit je základním věcem, komunikaci s okolím, zařazovat je do sociální struktury, vychovávat, být mu po boku při všech důležitých momentech jeho života, pomáhat mu rozhodnout se, když přijde nabídka k sňatku, vidět ho zakládat rodinu, vychovávat děti, stárnout, i zemřít. Všechna rozhodnutí, která budete činit, se odrazí nejen na životě toho konkrétního Simáka, ale také na životech jeho rodiny, dokonce i dětí. Vliv na jeho charakter bude mít vedle řady událostí samozřejmě i čas. Můžete vychovat slušňáka od kosti, se spoustou přátel, dobrou prací a skvělým zázemím. V tomto případě byste však měli začít včas, aby vám pak nebylo překážkou v kariéře přílišné stáří. Stejně tak se vám ale může podařit vychovat naprostého asociála, bez přátel a jedinou zálibou v chroustání čipsů při sledování TV. Osobnosti Simáka bude odpovídat tzv. "životní skóre", což ovlivní i průběh hraní.
To, jaké Simáky se vám podaří vyvést to světa této hry, se poté odrazí i na jejich potomcích. Jak jsme naznačili již na začátku, tvůrci se rozhodli, nejenže svým digitálním výtvorům dopřejí radosti i strasti všeho věku, ale že jim dají možnost, předávat své zkušenosti i fyzické vlastnosti jejich vlastním dětem. Všechno doposud popsané zní velice seriózně a velmi to připomíná skutečný život. Samozřejmě, že to je účel hry. Někoho by to však mohlo lehce nudit a tak samozřejmě Maxis nezanedbal ani určité odlehčení v podobě různých komických situací a animací (nyní i mnohem detailnějších). Aby to bylo ještě pestřejší, budete si v této hře moci vedle obyčejného průměrného Simáka vyrobit také nějakou tu zrůdičku, např. zeleného mužíka s velkýma černýma očima a dírami místo uší. Vzhledem ke skutečnostem, o kterých jsme psali výše, si pak jistě ve své bujné fantazii dokážete představit, jak by vypadala jeho dítka, pokud by je zplodil např. s atraktivní blondýnkou ;) Mimochodem, každý nový člen rodiny je stejně hratelný, jako původně založená postavička. Žádní dva Simáci navíc nebudou identičtí. Maxis dokonce slibují, že až vydají plnou verzi hry, dají k dispozici také ony nástroje na generování postaviček, se kterými si jistě také užijete spoustu legrace.
•Hmmm, vy máte novou košili...?
Novinkou je i to, že si Simsáci v The Sims 2 více uvědomují prostředí, ve kterém žijí. Více na něj reagují a komunikují s dalšími postavami ve svém okolí. Mají větší sociální povědomí, což budete moci pozorovat na jejich tvářích, až např. budou procházet místností a oslovovat jiné osoby. Některé z vás jistě také napadlo, když byla řeč o plození dětí, jak to bude se sexem. Podobně jako v prvním dílu. Budete vědět, že k tomu dochází, nicméně nebudete mít možnost zamilovaný pár šmírovat. Rozhodně ale poznáte, když se pak blíže mrknete na jejich blažené tváře, že si to užívali ;P
A to ještě není vše. Jednotlivé postavičky už nebudou ani statické. Co tím myslím? Jde o to, že v první hře jste až na možnost převlékání Simáků do různých oděvů, měli před sebou pořád tu stejnou postavičku, bez ohledu na její návyky a činnost. Asi už tušíte, kam mířím. Jde o to, že v The Sims 2, už nebude jedno, jak hodně se starý známý Bob cpe hamburgery nebo brambůrky, když přitom navíc neustále civí do bedny a leží na gauči, jeho postavě to nepřidá. Prostě ztloustne. Když pak ale na sobě zapracuje a sem tam hodí těch pár temp v bazénu či nazvedá trochu železa v posilovně, půjdou přebytečná kila s špetkou štěstí zase dolů.
•Čudlíčků je čím dál více
Další věc, kterou bezpochyby zaregistrujete velice brzy, bude interface. Jeho základ byl zachován a proto nikomu z těch, co této hře propůjčili svůj život, nebude činit potíže jej ovládat. Rozdíl bude hlavně v mnoha dalších volbách, který tento interface bude nabízet. Také při komunikaci s dalšími postavičkami zjistíte, že máte podstatně rozšířené možnosti výběru formy, jakou ten či onen akt vykonáte. Např. pokud budete chtít flirtovat, už to nebude pouze odkliknutí možnosti "flirtovat", ale tímto se vám ještě otevřou další volby, jakým způsobem chcete o danou osobu projevit zájem, zda prostě po hlavě vlítnete rovnou na věc (samozřejmě často s menším úspěchem), anebo se pokusíte uplatnit svůj šarm, apod.
•Tanec mezi kapkami deště
Příznivcům série by jistě ke štěstí stačilo vše, co bylo dosud napsáno, ale Maxis vám s The Sims 2 bude moci nabídnout mnohem více. To, co v předchozí hře totiž také chybělo, byly změny počasí. V The Sims 2 se vám může stát, že se najednou přiženou mraky, setmí se, začnou šlehat blesky a spustí se liják. Postavičky budou pochopitelně reagovat i na takovou situaci. Poběží se schovat nebo natáhnou ruku a nechají si na dlaň dopadat kapky deště. Nových efektů zde ale bude ještě více. Všechny možné povrchy budou reflexní - stěny, nábytek, podlahy, ad. Vše bude propracováno do nejmenších detailů.
•Kam nechodí slunce...
Nové možnosti na vás budou čekat také v oblasti budování obydlí. Díky 3D perspektivě si totiž budete moci užívat zcela nového pohledu na celou stavbu. Kromě toho si můžete probourávat okna i v šikmých stěnách, což v první hře nešlo a jistě to mnohým z vás lezlo pěkně na nervy. Ani schodiště nebudou již muset být striktně rovná nebo prostě taková, jaká vám zrovna hra dává na výběr. Vy sami budete moci určit, jak budete chtít, aby schody do vyšších, popř. i nižších pater vypadaly. Teď si asi říkáte, že mám aspoň úžeh, když tu píši cosi o nižších patrech, ale věřte, že nemám. V The Sims 2 totiž budete moci nejen vyvést dům do patra, ale vytvořit i sklepení. Ani tím ještě Maxis nevyčerpal všechny možnosti, jak hráče překvapit. Nevím, jak vy, ale mě celkem nesedělo čalounění některých (téměř většiny) kusů nábytku. Když si v The Sims 2 pořídíte nějaký gauč nebo židli, už nebudete muset trpět danou barvou a vzorem, budete si moci vybrat dle svého vkusu. I v dalších podobných věcech bude tento titul flexibilnější než jeho předchůdce.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ivyst Ivyst | E-mail | Web | 27. května 2008 v 18:18 | Reagovat

Ahoj už je zas new díl komixu tak se koukni..PA

2 Aneta Aneta | E-mail | 29. května 2008 v 15:47 | Reagovat

Ivyst:jj

3 Ivyst Ivyst | E-mail | Web | 1. června 2008 v 14:30 | Reagovat

Ahoj SB máš u mě něco ke dni dětí :oD ( Diplomek ) + pro všechny návštěvníky našeho blogu PLACENÉ downloady ZADARMO. Tak si to pojď vyzvednout. Pa

4 Aneta{Webmiss} Aneta{Webmiss} | E-mail | 1. června 2008 v 20:42 | Reagovat

Ivyst:díky!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama